- Welke regels zijn dit zoal?
Pfoeh, het zijn er heel veel. Onderwerpen variëren van kledingstijl tot opleiding, van seks tot aanspreekvormen en van klaarkomverplichtingen tot het vragen van toestemming.
- Waarom zijn deze regels in het leven geroepen?
Omdat wij ons daar beiden prettig bij voelen. Het biedt mij structuur en is daarnaast goed voor Romanticides powerkick

- Voel je je als sub prettig bij die regels, of hou je je er alleen aan omdat er anders consequenties aan vast hangen?
Zoals ik hierboven aangaf: Ik voel me er echt prettig bij. Het biedt me structuur, een soort omheining van bewegingsruimte, daarnaast ook een houvast, een manier om de D/s dagelijks te kunnen voelen.
- En zijn die consequenties dan weer straf?
Ja, dat zeer zeker.
- Ga je niet juist over die regels om die straf dan te krijgen, zodat het eigenlijk een beloning wordt?
Nee, de straffen zijn écht niet leuk en daarnaast krijg ik een gigantisch schuldgevoel als ik een regel overtreed. Dat schuldgevoel is an sich al genoeg straf, en daarnaast kan ik van een straf niet genieten omdat het schuldgevoel het genot overheerst.
- Gebruik je je regels om te rellen of uit te dagen?
De echte leefregels niet. Het is een (ongeschreven) regel in onze relatie dat ik niet mag prikken bijvoorbeeld, maar dat is wel iets wat ik kan doen om speels uit te dagen.