Regels en consequenties

Sabrina

Re: Regels en consequenties

Bericht door Sabrina »

Wij hebben een heel contract met regels, dus ik zal 'ns proberen te reageren :).

- Welke regels zijn dit zoal?
Pfoeh, het zijn er heel veel. Onderwerpen variëren van kledingstijl tot opleiding, van seks tot aanspreekvormen en van klaarkomverplichtingen tot het vragen van toestemming.

- Waarom zijn deze regels in het leven geroepen?
Omdat wij ons daar beiden prettig bij voelen. Het biedt mij structuur en is daarnaast goed voor Romanticides powerkick :mrgreen:.

- Voel je je als sub prettig bij die regels, of hou je je er alleen aan omdat er anders consequenties aan vast hangen?
Zoals ik hierboven aangaf: Ik voel me er echt prettig bij. Het biedt me structuur, een soort omheining van bewegingsruimte, daarnaast ook een houvast, een manier om de D/s dagelijks te kunnen voelen.

- En zijn die consequenties dan weer straf?
Ja, dat zeer zeker.

- Ga je niet juist over die regels om die straf dan te krijgen, zodat het eigenlijk een beloning wordt?
Nee, de straffen zijn écht niet leuk en daarnaast krijg ik een gigantisch schuldgevoel als ik een regel overtreed. Dat schuldgevoel is an sich al genoeg straf, en daarnaast kan ik van een straf niet genieten omdat het schuldgevoel het genot overheerst.

- Gebruik je je regels om te rellen of uit te dagen?
De echte leefregels niet. Het is een (ongeschreven) regel in onze relatie dat ik niet mag prikken bijvoorbeeld, maar dat is wel iets wat ik kan doen om speels uit te dagen.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
amy

Bericht door amy »

Hoii, wij hebben ook regels ja,

Mijn vriend/meester heeft een jaar geleden zoiets een lijst bedacht met 10 regels in de trant van:

1. M. is mijn meester.
2. Ik luister altijd naar mijn meester.
3. Ik daag mijn meester niet uit.
4. Ik zeur niet tegen mijn meester.
5. mijn meester mag alles doen met me wat ik wil.
6. als ik niet gehoorzaam ben verdien ik straf.
7. ik verzet me niet tegen de straf.

en zo nog een paar.

Maar daarnaast zijn er ook nog specifiekere regels zoals: ik mag hem niet moppie noemen, ik mag niet zijn been wegduwen als hij per ongeluk
even met zijn been voor de tv zit bijvoorbeeld. Ik wacht altijd met eten of drinken pakken tot hij eerst iets gepakt heeft. Hij krijgt altijd
meer als we iets moeten verdelen, hij mag ook altijd liggen als we samen in bad gaan en ik moet zitten.

De anderen weet ik nu even niet precies meer, maar ik krijg binnenkort nieuwe. We zijn pas gaan samenwonen en hij wil dus nieuwe regels maken en nieuwe consequenties.

- Waarom zijn deze regels in het leven geroepen

Omdat het ons heel duidelijk leek, het biedt ook structuur.

- Voel je je als sub prettig bij die regels, of hou je je er alleen aan omdat er anders consequenties aan vast hangen?

Ik voel me er altijd prettig bij. Soms om gewoon de regels op te volgen en het gevoel te hebben dat ik echt sub ben en dat hij de baas is. Dat geeft me
een heerlijk gevoel. Maar vaak heb ik ook de neiging om juist de regels te overtreden om straf te krijgen. :oops:

Ja, maar op dit moment zijn die straffen meer een beloning: billenkoek, vastbinden, op de grond zitten i.p.v op de bank. Maar mijn meester heeft
dit heel goed door, daarom krijg ik ook nieuwe regels met nieuwe straffen en hij is nu heel allert op momenten dat ik zeg,
ohnee daar heb ik een hekel aan! En dan zegt hij ohjah? mm even onthouden. Dus ik denk dat de straffen nu echt straffen worden, maar misschien
helpt mij dit wel om echt goed te luisteren. Uiteindelijk wil ik toch echt gewoon braaf zijn.
:)
- Ga je niet juist over die regels om die straf dan te krijgen, zodat het eigenlijk een beloning wordt?-

Zie vorige vraag

Gebruik je je regels om te rellen of uit te dagen?

Ja soms wel, als ik in een relbui ben dan ga ik express dingen doen die hij niet wilt,
zodat hij me weer op mijn plaats zet of zodat ik straf krijg. Maar zoals ik al zei, dat zal binnenkort wel verleden tijd zijn!
JJV

Bericht door JJV »

... de aldi heeft pakken kruidnootjesmix in de aanbiedingen bak liggen...

zal ik eens zien wat dat is?
~\v/~
Di-Marco

Bericht door Di-Marco »

Tijdens een spel krijg ik wel degelijk regels opgelegd, zoals als ik haar wil verwennen met een massage of mijn tong, ik onderaan moet beginnen.
Vaak met haar laarzen nog aan, is zeer zeker geen straf, want ik kick op laarzen, hakken en stiletto`s. En mijn D geniet er dan weer van me zo aan haar voeten te hebben.
Zo moet ik in een spel bij elke zin die ik zeg netjes afsluiten met Meesteres, voor ons werkt dat erg goed, het benadrukt goed wie de baas is over de ander.
Buiten een spel zijn er niet veel regels.

Soms overtreed ik de regels wel eens, vaak ook om te hopen op straf, welke vaak wel volgt. Dat is dan een soort beloning, maar mijn D voelt dat vaak wel aan en straft dan heel anders dan waar ik op hoopte.
Billenkoek gaat veel harder en langer door, de vernedering wordt intenser, de zweepslagen worden gemener en ze gaat net even langer door...
Maar ergens is het nog steeds een beloning.

Al zie ik hevigere pijn doorstaan ook wel als een beloning voor mijn D.
Het is een soort gift, een geschenk, wat ik mijn D aanbied en omdat ik van haar hou, haar vertrouw wil ik die pijn ook voor haar doorstaan, zodat ze trots op mij kan zijn.
Pas daarna wordt mijn D een beetje liever en beloont ze me met zachtere aanpak.
Overigens is er geen overtreding van de regels voor nodig hoor wil mijn D me meppen.

Ik overtreed die regels vaak als ik lekker wil rellen, maar eigenlijk meer om uit te lokken. Mijn manieren van uitlokken zijn ook meer plagerijtjes, zoals kietelen, knijpjes geven, kusjes ontwijken.
Als mijn D echt vindt dat ze weer even moet laten zien dat zij de baas is worden de regels wel strenger en harder, worden de straffen ook echt straffen en zet ze me wel even op mijn plekje.
Ik ben nooit echt een relsub geweest, maar ook niet echt braafsub.
Dat is elders door iemand heel mooi verwoord als tegenstribbelende braafsub.
Bij mij komen daar wel eens rel-neigingen bij, maar dat is meer als het snel wegkruipen, onder de dekens verstoppen en zo.
Nooit met resultaat, want mijn D vindt me toch wel en grijpt haar kans zo snel ze kan.
angelique

Bericht door angelique »

ik heb wel regels of bepaalde dingen waar ik mij aan moet houden ja
maar niet echt gedragsregels
werkt meer als een soort beloningsysteem dan als straf dus ik hou mij er alleen aan als het mij uitkomt :shutup:
ik rel sowieso ;)
misschien het voordeel van een vanilla partner die bdsm wil doen voor mij dat ik niet zo heel veel regels heb ;)

bij mijn vorige D was het allemaal veel strenger

achter elke zin meester zeggen
aanspreken met u
en dan was er iets met regel 1 en 2 weet hem niet precies meer maar was zoiets als
regel 1 de meester heeft altijd gelijk zo niet treed regel 2 in werking
regel 2 zie regel 1
vragen of je een vraag mag stellen
vragen naar de wc te mogen
zo goed als voor alles toestemming vragen eigenlijk :D

- Waarom zijn deze regels in het leven geroepen?
vond hij prettig denk ik

ik hield mij niet aan alle regels nee vond achter elke zin meester plakken een beetje overdreven en dat ik daar straf voor kreeg nam ik voor lief

ja regel niet naleven is straf

- Ga je niet juist over die regels om die straf dan te krijgen, zodat het eigenlijk een beloning wordt?
nee ik ging alleen over de regels heen als ik het er niet mee eens was of mijn bui gewoon was om niet te luisteren :oops:

- Gebruik je je regels om te rellen of uit te dagen?
ja weleens gedaan ja :lol: (ben niet zo'n makkelijk subje :oops: )
Gesloten