Lifestyle?

Boefje

Re: Lifestyle?

Bericht door Boefje »

Nu ja, mijn mening is eigenlijk heel simpel. Ik heb BDSM nodig, zonder BDSM ben ik ongelukkig. Daarom zie ik mezelf als lifestyler. De mensen die aan BDSM doen om hun seksleven een extra dimensie te geven maar die er niet ongelukkig van zouden worden als ze het niet doen, die noem ik dus kickers. Maar dat is slechts mijn mening.
playfulpain

Bericht door playfulpain »

Ik vind het lastig om te beantwoorden. Mijn masochisme is een onderdeel van mijn zijn. Ik snak ook echt soms naar pijn. (dat rijmt :clown: )

Maar ik weet dat ik ook 5 jaar (en langer) zonder kan. (in de periode dat ik 2 kinderen kreeg) Ik had er ook totaal geen behoefte aan.

Nu zijn er momenten dat ik er dus naar verlang. Maar ik ben ook snel af te leiden. Als ik stress heb op het werk...of zorgen maak om familiezaken/kinderen ben ik er al niet meer voor te porren. Soms denk ik ook wel eens....was ik maar gewoon hetro. Lekker rustig en simpel :lol:

Ik denk dat het voor mij geen lifestyle is...het is voor mij het taartje 1x in de maand of die burger vd McDonalds.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Voor mij is het wel een lifestyle, omdat ik er iedere dag mee bezig ben en ook mijn leven erop in (probeer) te richten.

Netzoals mijn paardjes voor een lifestyle zorgen.

Zonder ga ik heus niet dood, maar wordt ik wel diep ongelukkig.
playfulpain

Bericht door playfulpain »

Boefje schreef:Nu ja, mijn mening is eigenlijk heel simpel. Ik heb BDSM nodig, zonder BDSM ben ik ongelukkig. Daarom zie ik mezelf als lifestyler. De mensen die aan BDSM doen om hun seksleven een extra dimensie te geven maar die er niet ongelukkig van zouden worden als ze het niet doen, die noem ik dus kickers. Maar dat is slechts mijn mening.
Kickers? Dat hokje had ik nog niet gehad :lol: Slaapkamergelukje zei iemand ook eens.
Ik snap die labeltjes allemaal niet...waarom de behoefte om mensen in een vakje te zetten? Begrijp je het dan beter of begrijpen we elkaar dan beter? Lijkt mij van niet want iedereen heeft een andere uitleg van bijvoorbeeld het begrip slavin of sub.
De 1 zegt slavin is onderdanig uit zichzelf en de ander zegt ze wordt gedwongen. De 1 zegt TPE, de ander zegt dat bestaat/kan niet. De helft vind TPE is 24/7, de andere helft zegt TPE bestaat niet maar 24/7 wel :confused: Switch is dat je zowel dominant kan zijn als onderdanig maar sommige mensen beweren dat, dat niet bestaat/kan.

Schiet mij maar in een loempia. Erg ingewikkeld allemaal :frusty:
NatyaBE

Bericht door NatyaBE »

Boefje schreef:Nu ja, mijn mening is eigenlijk heel simpel. Ik heb BDSM nodig, zonder BDSM ben ik ongelukkig. Daarom zie ik mezelf als lifestyler. De mensen die aan BDSM doen om hun seksleven een extra dimensie te geven maar die er niet ongelukkig van zouden worden als ze het niet doen, die noem ik dus kickers. Maar dat is slechts mijn mening.
Ik ken mensen die periodes hadden waarin ze zonder SM ongelukkig waren geweest en daarna periodes hadden waar ze prima zonder SM konden.

SM is niet een onveranderlijke behoefte per se. Er is iemand, ik ben even zijn naam kwijt maar misschien dat guilty wel paraat heeft, die vanuit SM-kringen actie voert om van SM officieeel een geaardheid te maken. Een een van de kenmerken van een geaardheid is juist dat het fluide en kan veranderen. (Guilty heeft ooit een link geplaatst naar een stuk van die man die getuigde in een of andere rechtszaak in Amerika).

(PS bedoel je niet kinkers ipv kickers?)
pluis

Bericht door pluis »

Catharina.. Was dat niet Jay Wiseman?
NatyaBE

Bericht door NatyaBE »

pluis schreef:Catharina.. Was dat niet Jay Wiseman?
Nee, het was iemand anders.

(waar is Guilty als je hem nodig hebt!?!)
NatyaBE

Bericht door NatyaBE »

Heb het gevonden: Dr Charles Moser.

Vanaf dit stukje TESTIMONY FROM THE BC HUMAN RIGHTS TRIBUNAL in de link, lees je over zijn getuigenis.
juliet

Bericht door juliet »

Leuk topic.
Erover nadenken brengt mij tot dit idee: bdsm is verbonden met de relatie die ik met een persoon heb. Als er werkelijk en compleet vertrouwen bestaat, in elk opzicht, dan ontstaat er zoveel ruimte dat je macht, pijn, bondage als vorm van intimiteit kunt toepassen. Dat geeft zo ontzettend veel energie en verdieping, meer dan eindeloos praten en lekker vrijen kan.
Maar ik besef, terwijl ik dit schrijf, dat het dan vooral over mijn sub-kant gaat, die ook een sterk seksuele ondertoon heeft.
Als D heb ik vooral vertrouwen in mezelf nodig en verantwoordelijkheid naar de ander. Seksueel kick ik niet zo kwa dominantie.

Dus lifestyle? Iets wat een bepaalde noodzaak heeft of gemist wordt? Nee. Maar na verloop van tijd zonder vlamt het wel vanzelf weer op, en dan vooral als we er beiden behoefte aan hebben. De behoefte van 1 is nooit genoeg. En mindplay staat altijd centraal.

Echter, in relatie met een ander persoon komt het verlangen niet eens op.
Boefje

Bericht door Boefje »

CatharinaBE schreef:(PS bedoel je niet kinkers ipv kickers?)
Ah, je hebt gelijk. :lol:
playfulpain schreef:Ik snap die labeltjes allemaal niet...waarom de behoefte om mensen in een vakje te zetten?
Nou, eigenlijk heb ik die behoefte dus niet: mensen labeltjes geven. Maar dit topic gaat over lifestylers en ik wilde gewoon vertellen hoe ik daar tegenaan kijk. Ik noem mezelf lifestyler en ik gaf de reden waarom. Als iemand anders zich lifestyler (of juist niet) voelt om andere redenen, is mij dat prima. Dat ik volgens de definitie van iemand anders geen lifestyler zou zijn, is me ook prima. Het maakt me allemaal niet uit. Vandaar dat ik aangaf: dit is slechts mijn mening :)
Guilty

Bericht door Guilty »

Denk dat de man van de. Geaardheid moser was. Wiseman heeft we'll in diverse rechtzaken getuigd, vooral over breathplay.
oda

Bericht door oda »

Ben ik een lifestyler? Ik weet het niet. Het is er en je zult het er met geweld uit moeten halen! En dan nog... lukt waarschijnlijk niet. Maar dat heb ik ook met andere dingen die mij 'maken'.
Aan de andere kant leid ik een heel gewoon leventje, dus als het om levensstijl gaat: nee.

Lifestyle klinkt mij als iets actiefs in de oren: iets wat je doet, waarmee je je leven vormgeeft. Een keuze ook.

Bij mij zit het geloof ik meer in mijn aard dan in mijn bezigheden. Dus dat maakt het antwoord weer nee.

Voorlopig nee dus, denk ik.
mej.s

Bericht door mej.s »

Mijn sub is mijn 2e ik. Zonder BDSM in een relatie zou ik heel veel gaan missen wat me lief is, wat ik ben en daarom hoort het bij mij. Net als eten en douchen. Maar het als lifestyle? Hmm, gaat iets te ver al moet de rode draad er wel zijn. De ene keer als mm, de andere keer centitmers dik.

Als vrijgezel ben ik er niet zo mee bezig. Ik moet wel de trigger hebben om het gevoel op te wekken (om het zomaar te zeggen) en het toe te laten. Totdat ik die ene speciale ben tegen gekomen (komt toch wel ooit :roll: ) doe ik lekker waar ik mee bezig ben zonder actief BDSM.
puppysjors

Bericht door puppysjors »

Lifestyle.. tja... ik weet eigenlijk niet eens hoe anderen mijn relatie zouden omschrijven. Maar ik denk wel dat je ook zonder een 24/7 spel een lifestyle aan kunt hangen. Weet even niet zo goed hoe ik dat kan verduidelijken, wie weet komt dat nog.

Mijn Mr. is 24/7 de baas. Altijd en overal, moet ik me eerbiedig naar hem gedragen, wat ik zo goed mogelijk probeer te doen. De rest van mijn regels, staan op mijn site, en ook die regels tellen 24/7.
Het grootste gedeelte van de tijd draag ik mijn collar, maar ik loop in "normale" kleding. Ik probeer er altijd goed uit te zien voor mijn Mr. maar ik mag gewoon dragen waar ik me prettig in voel. Ook als ik mijn collar niet om heb gelden de regels. Dat schept duidelijkheid.
Maar naast dat ik mijn Mr. dien, zijn we ook maatjes, vriendjes, partners en geliefden. Hij zorgt voor me als ik het moeilijk heb, en helpt me staande te houden als ik het zelf even niet kan.

Als je niet bekend bent met BDSM, zul je niet meteen zien dat we een D/s relatie hebben. Eerder een traditionele relatie, waarin de man aan het hoofd van het gezin staat, en daarvoor respect verdiend.

Nog even over lifestyle zonder relatie. Punk is ook een lifestyle, goth ook, etc. Dit kun je door kleding en haardracht uiten, maar dat hoeft helemaal niet. Je kunt wel een bepaalde levensstandaard aanhangen, bepaalde meningen hebben die overeenkomen met een bepaalde levensstijlen. Dus denk ik, wanneer je met BDSM bezig bent, er over fantaseert, je je al aangesloten hebt bij de BDSM lifestyle. Of je nu alleen bent, blij en vrij, of zonder subje in je kelder.. ;) mensen sluiten zich nu eenmaal graag aan bij een groep. Het is fijn om jezelf een beetje te kunnen definieren, dat geeft ons houvast. En dat kan al, alleen qua gevoel, dat hoef je niet perse uit te dragen.

just my 2 cents ;)
Gesloten