kitten schreef:ik denk dattie met vissen, flirten bedoelt. Playing hard to get, oogcontact zoeken, complimentje geven, kijken of ie kijkt en als ie kijkt, niet kijken, op het juiste moment blozen, doen of het je allemaal niks doet.
Ik vind dat een hele leuke periode! Ik zou niet op iemand af kunnen stappen met een "Hey! Neuken?". Ik heb die "dans" nodig. Het is een soort paringsgedrag van de mens, denk ik. Waarin je elkaar aftast en kijkt hoe de ander reageert en of de aantrekking wederzijds is.
Hmm...nee. JJV geeft zelf al aan dat het anders is...
Helaas vind ik ook die uitleg te vaag*, dus zal ik het maar moeten doen met hoe ik de verschillen tussen flirten en vissen waarneem.
Flirten is inderdaad zoals je zegt: een beetje plagen, interesse wekken...dat soort dingen. Je laat zien dat je interesse hebt...maar waarin precies, dat hou je wat verborgen. Heeft de ander interesse (en flirt 'ie terug) dan kan het erg leuk worden. Maar zoniet, dan houdt 't op gegeven moment ook op. Net zoals bij dat dansen: je moet ervoor met z'n tweeën zijn.
Bij vissen krijg ik net het idee dat het heel eenzijdig is. Dat je eigenlijk probeert interesse te wekken in jou terwijl je expliciet moeite doet om te verbergen dat je moeite doet. Je manipuleert de ander zodat deze geïnteresseerd zou worden in jou, in plaats dat jij je eigen wil gebruikt om de ander voor je te winnen.
Of misschien moet ik het met een ander voorbeeld stellen. Stel dat je een Lekker Stuk (m/v) op het oog hebt. Een die duidelijk heeft aangegeven dat 'ie niet in jou geïnteresseerd is. Als flirter zou je dan zeggen "nou...jammer". Of je zou gewoon lekker toch flirten, maar dan respecteer je ook de ander dat het daarbij zou blijven.
Bij vissen heb ik net het idee dat je dat doet op mensen waarvan je WEET dat je, als je het rechtuit zou vragen, ze nee zouden zeggen (nota: "rechtstreeks" is nog geen synoniem met "platvloers").
*dit is overigens niet kwetsend bedoeld. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik JJV bijtreed of er net een andere mening over heb...want dat weet ik eerlijk waar niet.