vissen naar die nieuwe date....

JJV

Re: vissen naar die nieuwe date....

Bericht door JJV »

Ravelijne schreef:Ik weet niet of je het zo bedoelt, maar het klinkt alsof je met vissen/overdonderen manipuleren bedoelt. Als een manier om een ander ruw over zijn/haar grenzen of twijfels heen te 'helpen'. Klinkt een beetje onprettig.
ik bedoel't niet onprettig nee

bedoel meer dat mensen (zoals je zelf al zegt) 'op het juiste moment' wel open staan.
~\v/~
mej.s

Bericht door mej.s »

Oke, voor mijn duidelijkheid nu na een paar postings. Je bent met iemand in contact gekomen, kwam een leuk gesprek uit en ook wel aantrekkingskracht en nu hoe verder... ? Begrijp ik het zo goed. Wat ik al eerder zei is wat verwacht je in deze. Daar moet je wel eerlijk over zijn. Ik heb ook dates gehad die alleen voor de fun waren en niet meer en ik toch echt wel die man voor die relatie wilde gaan. Dus einde oefening en jammer dan.

Duidelijkheid wil niet zeggen dat je dan ook hard en snel moet gaan. Rustig de tijd nemen en elkaar leren kennen is heel belangrijk en je hoeft niet meteen met elkaar naar bed en te spelen. Als je gaat voor die relatie is wachten ook goed. Dat geeft alleen maar meer verlangen en of het die ander te doen is voor de sex of toch meer. En als je gaat voor een spelrelatie of V+ dan heb je een ander uitgangspunt en is het luchtiger mijn inziens.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

JJV schreef:bedoel meer dat mensen (zoals je zelf al zegt) 'op het juiste moment' wel open staan.
Dan begrijp ik denk ik niet welk onderscheid je maakt tussen open communiceren en vissen.
kitten

Bericht door kitten »

ik denk dattie met vissen, flirten bedoelt. Playing hard to get, oogcontact zoeken, complimentje geven, kijken of ie kijkt en als ie kijkt, niet kijken, op het juiste moment blozen, doen of het je allemaal niks doet.

Ik vind dat een hele leuke periode! Ik zou niet op iemand af kunnen stappen met een "Hey! Neuken?". Ik heb die "dans" nodig. Het is een soort paringsgedrag van de mens, denk ik. Waarin je elkaar aftast en kijkt hoe de ander reageert en of de aantrekking wederzijds is.
Laatst gewijzigd door kitten op 01 jun 2010, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
JJV

Bericht door JJV »

hmja... al gaat (voor mij) vissen net even wat breder dan flirten

en waar/wanneer je dan open communiceren inzet
of toch ineens voorde overrompeling gaat. da's voor ieder en iedere gelegenheid natuurlijk verschillend
~\v/~
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

kitten schreef:Waarin je elkaar aftast en kijkt hoe de ander reageert en of de aantrekking wederzijds is.
Yeah, dat is spannend en leuk. Of spannend en zenuwtergend. :D Maar hoe kom je dan uiteindelijk tot 'meer'? Bij mij loopt dat uiteindelijk toch op open communicatie uit, geloof ik. Is dat bij jou anders?
kitten

Bericht door kitten »

het kán zonder woorden gaan. Dat je uiteindelijk zomaar ineens staat te zoenen. :bloos: :biggrin: :biggrin: Maargoed, daarna ga je toch praten ja... Zoekt de ander een date, een one night stand, een relatie voor het leven. En meestal komen die vragen zelfs voor de 1e zoen. Yup.

Niemand kan zwijgend iets opbouwen. ;)

Maar het vissen dat eraan vooral gaat is *voor mij* vooral lichaamstaal... :inluv:
JerryM

Bericht door JerryM »

kitten schreef:lichaamstaal... :inluv:
:smiley_panic:
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
ranting

Bericht door ranting »

JerryM schreef: :smiley_panic:
Haha, ik wilde het net zeggen. Ik ben zo'n ontzettende newbie als het op daten aankomt. Als ik dingen lees als "vissen", "jagen", "vrouwen willen verleid worden", en "lichaamstaal"... Dan wil ik eigenlijk het liefst in een diep gat springen en er nooit meer uitkomen. Hoe doe je dat in godsnaam als je sociaal niet zo sterk / verlegen / onervaren bent? :smiley_panic:
Triskelis

Bericht door Triskelis »

t gesprek begon over daten en t aantal one-night-stands daarin
Oh....

Ik dacht alleen over daten, of nog beter: over het eerste contact daarover en voor...
(door de zon word ik weer blonder, of: meer blond ?)

Nou ja, dit is misschien een mooi voorbeeld dat aangeeft hoe handig een ietwat duidelijke vorm van communicatie kan zijn.
AET

Bericht door AET »

@ ranting...je kan ook gevangen worden. Of je zet Asti in als koppelaar. Volgens mij ging dat destijds ongeveer zo....
AET schreef:
Bovendien is ranting iemand die vreselijk veel pijn kan hebben èn alleen maar vraagt om meer meer meer.

Ohhh bah! wat naar :mrgreen:

Welkom. Heb je dat Mr. B speeltje in je eigen collectie zitten?
mej.s

Bericht door mej.s »

Gewoon doen ranting 8-) . Klinkt heel logisch en dat is het ook uiteindelijk. Iets dat goed voelt gaat vanzelf en kost geen energie. Ik heb best wat dates gehad en dat was het steeds 'net niet' en ik voelde een reserving. Er was altijd wel wat met die man met een maniertje van doen, een scheve tand, een verkeerde blik, rare schoenen. Dat ging het dus niet worden. En toen ineens op een onverwachts moment toen ik had besloten om alleen door te gaan en het daten en de liefde te laten voor het was kwam ik huidige mijn vriend tegen. Ik dacht, dit is de laatste date en als dit niets is laat maar. Een leuk ontspannen gesprek in een cafe, hapje eten en op het eind kwam die zoen waar ik toch wel even over na moest denken. Want lichamelijk contact (in welke vorm dan ook) doe ik niet zomaar. Daar moet je wel wat voor los hebben gemaakt bij mij. In het gesprek wat we daarvoor hadden was al duidelijk dat we een vaste partner zochten en niet even wat vlugs voor een tijdje. Dus daarom kon ik er in mee gaan zonder reservering en later te horen krijgen dat het maar voor even was.

Je leert ook van het daten wat je bij je past en niet. Het avontuur aangaan ranting en dan kom je er zelf achter en zul je ook zien dat je minder verlegen word. En als het niets word een date heb je er toch weer wat van geleerd voor jezelf.
Wever

Bericht door Wever »

kitten schreef:ik denk dattie met vissen, flirten bedoelt. Playing hard to get, oogcontact zoeken, complimentje geven, kijken of ie kijkt en als ie kijkt, niet kijken, op het juiste moment blozen, doen of het je allemaal niks doet.

Ik vind dat een hele leuke periode! Ik zou niet op iemand af kunnen stappen met een "Hey! Neuken?". Ik heb die "dans" nodig. Het is een soort paringsgedrag van de mens, denk ik. Waarin je elkaar aftast en kijkt hoe de ander reageert en of de aantrekking wederzijds is.
Hmm...nee. JJV geeft zelf al aan dat het anders is...

Helaas vind ik ook die uitleg te vaag*, dus zal ik het maar moeten doen met hoe ik de verschillen tussen flirten en vissen waarneem.

Flirten is inderdaad zoals je zegt: een beetje plagen, interesse wekken...dat soort dingen. Je laat zien dat je interesse hebt...maar waarin precies, dat hou je wat verborgen. Heeft de ander interesse (en flirt 'ie terug) dan kan het erg leuk worden. Maar zoniet, dan houdt 't op gegeven moment ook op. Net zoals bij dat dansen: je moet ervoor met z'n tweeën zijn.

Bij vissen krijg ik net het idee dat het heel eenzijdig is. Dat je eigenlijk probeert interesse te wekken in jou terwijl je expliciet moeite doet om te verbergen dat je moeite doet. Je manipuleert de ander zodat deze geïnteresseerd zou worden in jou, in plaats dat jij je eigen wil gebruikt om de ander voor je te winnen.

Of misschien moet ik het met een ander voorbeeld stellen. Stel dat je een Lekker Stuk (m/v) op het oog hebt. Een die duidelijk heeft aangegeven dat 'ie niet in jou geïnteresseerd is. Als flirter zou je dan zeggen "nou...jammer". Of je zou gewoon lekker toch flirten, maar dan respecteer je ook de ander dat het daarbij zou blijven.
Bij vissen heb ik net het idee dat je dat doet op mensen waarvan je WEET dat je, als je het rechtuit zou vragen, ze nee zouden zeggen (nota: "rechtstreeks" is nog geen synoniem met "platvloers").

*dit is overigens niet kwetsend bedoeld. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik JJV bijtreed of er net een andere mening over heb...want dat weet ik eerlijk waar niet.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

ranting schreef:
JerryM schreef: :smiley_panic:
Haha, ik wilde het net zeggen. Ik ben zo'n ontzettende newbie als het op daten aankomt. Als ik dingen lees als "vissen", "jagen", "vrouwen willen verleid worden", en "lichaamstaal"... Dan wil ik eigenlijk het liefst in een diep gat springen en er nooit meer uitkomen. Hoe doe je dat in godsnaam als je sociaal niet zo sterk / verlegen / onervaren bent? :smiley_panic:
Gewoon mooi zijn en "open communiceren" dan maar? :P (Daz mijn strategie iig)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

@JerryM

Okee, lichaamstaal en hintjes doen het voor jou misschien niet, maar flirten qua geschreven tekst is jou niet vreemd hoor! Dat is een kunst die jij zeker wel verstaat.
Daar ben je in het instant seks topic al ooit mee begonnen, je trok wel mijn aandacht op die manier.
JerryM schreef: Als verlegen jongen zou ik het ideaal vinden als meer vrouwen wat gerichter zouden zijn. En dan niet eens subtiel, bij mij werkt Neuken? heel goed. Denk ik. Probeer het eens :P
Niet dat dat nou ook meteen zo gebeurd is, maar het was wel een leuke ingang voor een gesprek op het Ball du Masque. En zo is van het een het ander gekomen.
En wat te denken van mijn wall op Fetlife net voor het BDSMzakenfeest? Je had er welgeteld 2 zinnen die in totaal bestonden uit 7 woorden voor nodig om mij helemaal in de hyperstuiter te krijgen...
MILF :grin_ani:
Gesloten