Roleplay

Voleuse

Roleplay

Bericht door Voleuse »

Okee.. onderaan mijn subbielijst (Komt van SamariuM) staat een kopje met rollenspellen/scenes:

|Dienen als ober/serveester
|Tienerspel
|Dierenrollenspellen
|Veiling voor liefdadigheid
|Fantasieën eenzaam achterlaten
|Chaufferen
|Angst (bang maken)
|Gevangenisspel
|Lichamelijk onderzoek
|Medische spelletjes
|Hypnotiseren
|Ondervragingen
|Castratie fantasieën
|Inwijdingsrituelen
|Religieuze scènes

Van de dingen in het vet weet ik domweg niet wat er nou mee bedoeld wordt. Ik kan me er niks bij voorstellen!
Bij de anderen in het rijtje heb ik wel een idee (De naam spreekt voor zich), maar ik snap niet wat er geil aan is (Niet zo lomp bedoeld als het er staat)

Als iemand mij in ieder geval de dikgedrukte dingen kan uitleggen ben ik al heel dankbaar :P. Maar ook voorbeelden van de anderen of een ander soort rollenspel dat je gespeeld hebt is erg welkom. Ik vind het een heel interessant onderwerp, maar nog moeilijk om zelf te realiseren. Misschien dat voorbeelden en uitleg daar verandering in brengen :clown:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gilraen^

Re: Roleplay

Bericht door Gilraen^ »

Chaufferen zou dat niet zo: taxichauffeur kunnen zijn? Je pikt iemand op en dan begint spel?
Ik gok ook maar iets hoor.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Of dienstbaar zijn en je D overal heenbrengen waar hij/zij maar wil... Netjes wegbrengen en ophalen enzo? Of jij bent altijd degene die rijdt als jullie samen zijn?

*Verrek, dat doe ik ook, wegens een D zonder rijbewijs hebben*
MILF :grin_ani:
Ms. M

Bericht door Ms. M »

juffie schreef:Of dienstbaar zijn en je D overal heenbrengen waar hij/zij maar wil... Netjes wegbrengen en ophalen enzo? Of jij bent altijd degene die rijdt als jullie samen zijn?
Ja, dat is tenminste hoe ik het interpreteer.

Bij religieuze scènes...denk aan een non die wel op een erg aparte manier dienstbaar is, of iets in die geest. En bij inwijdingsrituelen: die hebben vaak een soort van overeenkomst met ontgroeningsrituelen. (de overeenkomsten zijn trouwens niet meer dan oppervlakkig). Ook daar kan een creatieve geest van álles mee, maar het moet idd maar net je ding zijn. De mijne is het niet iig.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ik denk dat voorgaande sprekers de termen 'chaufeuren en inwijdingsrituelen'' beschreven hebben, hoe ik die zou interpreteren. Zou bij religieuze rituelen ook kunnen passen: Vastbinden op een kruis/geselen? Dopen door volledige onderdompeling? Vasten?

Let op: Dit is een voorbeeld van hoe ik dit voor me zie. Ik kan me voorstellen dat er religieuze mensen zijn die deze verklaring te ver vinden gaan. Het is NIET bedoeld om religieuze zaken te bekritiseren.
Geniet van de positieve momenten.
pluis

Bericht door pluis »

Een ontgroeningsritueel is juist een inwijdingsritueel bij uitstek: het ritueel dient dan als liminale plaats/tijd tussen de twee staten (buiten de groep staan en erbij horen).

Ik denk dat de erotische kracht van inwijdingsrituelen vooral zit in het rituele, niet zozeer in het inwijden (het is een rollenspel, je wordt feitelijk nergens in ingewijd). Het is iets dat met plechtigheid en geheimzinnigheid gepaard gaat (al best opwindend) en waarin je allerhande martelingen/ beproevingen kunt inbouwen.

Bij een inwijdingsritueel kun je bijvoorbeeld denken aan een subje dat ligt te slapen en dan door een persoon met een mantel met kap wordt wakker gemaakt en (al dan niet geblinddoekt) naar een andere kamer wordt geleid (bij voorkeur via een lastige, niet te onthouden route). Eenmaal in die ruimte mag de blinddoek af en moet de sub zich, te midden van een hele groep onherkenbare mensen (allemaal dezelfde mantel + kap, bijvoorbeeld) ontkleden.

Dan wordt er bijvoorbeeld kort gesproken over het ondergaan van beproevingen. De sub moet een gelofte van stilte afleggen voor de verdere duur van het ritueel en moet een bepaalde periode alleen (en naakt) in een koude donkere ruimte zijn (symboliseert de dood, is een vrij bekend verschijnsel bij inwijdingsrituelen). Na een aantal uur in de donkere ruimte wordt de sub weer opgehaald en naar een kamer met een zwembad gebracht. De sub wordt helemaal ondergedompeld en daarna (bijvoorbeeld) met zware floggers drooggeslagen. Als de sub dit alles in stilte heeft ondergaan, zal de eigen dom zich van kap en mantel ontdoen en de sub iets te eten en te drinken aanbieden (wat je dan eet en drinkt kan dan ook weer symbolisch zijn.. Iets zoets voor liefde, of juist iets bitters voor pijn, ofzo). Daarna onthulen ook de andere leden van de groep hun gezicht en is de sub lid geworden van het (fictieve) Genootschap van Gecompliceerde SM-ers, ofzo :) Dan is t natuurlijk daarna tijd voor de rituele orgie als viering aan het eind van het inwijdingsritueel en om de groepsbanden te versterken.
Mr.Castor

Bericht door Mr.Castor »

Je kunt het ook zien zoals de kerk in vroeger tijden fungeerde.

Bijvoorbeeld...
Vroeger werd er op scholen standaard les gegeven door nonnen en pastors.
Dat waren geen lieverdjes hoor, geloof dat.
Straffen met een liniaal, riem, rozenkrans, honderden strafregels, overschrijven c.q. vertalen van bijbelwerken, memoriseren van bijbelpassages, etc, etc.
Ms. M

Bericht door Ms. M »

Ik denk dat religieuze symboliek die je in een religieuze setting gebruikt, religieus is. Jouw voorbeelden kunnen dat dus ook zijn, maar dat hoeft niet.
Een kruis kan ook een andreaskruis zijn, tenslotte ;) Het hoeft geen religieus kruis te zijn.

Ik bedenk me nog een nasty (eventueel) religieuze nu zeg....
Wat dacht je van zelfkastijding die opgedragen wordt....?
pluis

Bericht door pluis »

Bij religieuze scenes zou je inderdaad heel goed kunnen denken aan een non die zichzelf bevredigd met een kruisbeeld, of een priester die zich in een biechtstoel te buiten gaat aan masturbatieterwijl een van zijn biechtelingen onzedelijkheden opbiecht.

Een veel gezien kenmerk van religieuze scenes is dat iets dat ' sacraal', ' heilig' of ' onaanraakbaar' wordt geacht, geschonden wordt. Da's namelijk taboe, en wat taboe is, kan dan weer opwindend zijn :) Voor wie 't gelezen heeft: denk aan de 120 dagen van Sodom van De Sade.. Of Justine. Daarin zijn de katholieke priesters de grootste vuilbakken (ik vond dat zelf wat smakeloos, overigens, al kreeg ik van de rest van De Sade's verzinselen ook geen honger).

Da's dus fundamenteel anders dan een inwijdingsritueel, waarbij juist geprobeerd wordt om een sacraal moment te scheppen zonder dat daar perse religie aan te pas komt.

Andere opmerkingen: veel BDSM-protocol heeft ook wel rituele kenmerken in zich (denk aan Gor, dat stikt ervan). Maar ook een bondage-sessie kun je, als je wilt, zien als een liminaal moment waarin de bunny ten tijde van het vastbinden een object wordt voor de rigger. De rigger vormt de bunny naar zijn wensen en inzicht, en de bunny keert pas terug als mens (wederom: dood en wedergeboorte) als de touwen langzaam los komen. En er zijn vast nog wel meer spelvormen die je op ene dergelijke manier kunt omschrijven.. Wat dacht je van het ritueel van het omdoen van een collar aan het begin van het spel, en hem afdoen aan het einde? Offe.. rozenceremonies?

Hm.. Eigenlijk moet ik hier ns wat meer over schrijven.. Rituelen + liminale ervaringen zijn cool :)
Ms. M

Bericht door Ms. M »

pluis schreef:Een ontgroeningsritueel is juist een inwijdingsritueel bij uitstek: het ritueel dient dan als liminale plaats/tijd tussen de twee state (buiten de groep staan en erbij horen).
Ik heb beide ondergaan, en ik kan je melden dat behalve de oppervlakkige (voor het oog) overeenkomsten, er verder geen diepgaande overeenkomsten zijn. Serieus niet.
Maar dat is verder nogal offtopic.
puppysjors

Bericht door puppysjors »

Voleuse schreef:
|Dienen als ober/serveester
|Tienerspel
|Dierenrollenspellen
|Veiling voor liefdadigheid
|Fantasieën eenzaam achterlaten
|Chaufferen
|Angst (bang maken)
|Gevangenisspel
|Lichamelijk onderzoek
|Medische spelletjes
|Hypnotiseren
|Ondervragingen
|Castratie fantasieën
|Inwijdingsrituelen
|Religieuze scènes
Goh de vetgedrukte dingen maar eens dan.

Chaufferen, dat lijkt me heel simpel je in dienst stellen van je D puur en alleen als chauffeur. Je brengt hem of haar, en moet altijd beschikbaar zijn. Ook als mevr, of dhr, midden in de nacht wil dat je een schoenenwinkel vind die ook nog open is :devilish:
Dat is maar een voorbeeld he. Net zoals butler zijn, betekend volledig tot iemands dienst te staan, doe je dat als chauffeur ook.

Inwijdingsrituelen. Heb je de story of "O" gekeken? Daarin word zij klaargestoomd om een meester te dienen. Dit zou je ook kunnen zien als een inwijding. Het officieel krijgen van een collar, is ook al een iwijdingsritueel.

Religieuze scenes, yummie :static: Dat is toch wel mijn favoriet. Geen weesgegroetjes om van je begane zonden af te komen, maar gewoon een flinke spanking... zoals dit:

http://www.newsfilter.org/video/57335/N ... s_is_real/

Daarnaast hoeft het natuurlijk niets met het christelijke religie te maken hebben. Satanistische rituelen vallen hier ook onder lijkt me. Of hekserij. Wist je dat heksen vroeger hun meester de kus der schande moesten geven, om zo hun trouw en dienstbaarheid te bewijzen. Deze kus heet tegenwoordig anus likken ;)
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Aangezien je volgens mij ook om ervaringen vroeg over de niet-dikgedrukte dingen.. :mrgreen:

Ik heb met mijn ex wel eens een dierenrollenspel gedaan. Hij was de baas en ik de pup. Ik weet niet of ik dat direct als geil zou omschrijven of meer als 'gewoon aangenaam en leuk'.

het is voor mij dan ook meer een manier van onstpannen? Net zoals bij ageplay. Ik hoef ook echt niet constant bezig gehouden te worden in een spel. Als Bite mij ziet en behandelt als puppie dan vermaak ik mezelf ook wel voor een deel.. en natuurlijk beetje balletje halen enzo. Met opsmuk tot dier (bv door maskers en pootjes) heb ik dan weer niks.

Ik kan mezelf dan (naar mijn ideeen natuurlijk) verplaatsen in iets anders, dus bv een hondje of een kat.. of in een klein kind en daarmee mijn gewone dagelijkse dingen laten voor wat ze zijn.

hoop dat et beetje duidelijk is! :mrgreen:
vode

Bericht door vode »

Ik ben gek op roleplay. En ik weet dat het zo ongelooflijk fout is maar het rollenspel van papa die 's nachts in de kamer van z'n dochter sluipt en dan... eh ja de rest is wel duidelijk denk ik zo. :mrgreen: Ik vind de hele gedachte van vaders en dochters samen niet cool, maar de roleplay als mijn vriend en ik het doen is onweerstaanbaar geil, vooral als hij goed in z'n rol zit. :mrgreen:
puppysjors

Bericht door puppysjors »

vode schreef:Ik ben gek op roleplay. En ik weet dat het zo ongelooflijk fout is maar het rollenspel van papa die 's nachts in de kamer van z'n dochter sluipt en dan... eh ja de rest is wel duidelijk denk ik zo. :mrgreen: Ik vind de hele gedachte van vaders en dochters samen niet cool, maar de roleplay als mijn vriend en ik het doen is onweerstaanbaar geil, vooral als hij goed in z'n rol zit. :mrgreen:

Yeah.... yummie, dat is idd te geil voor woorden :mrgreen:
Voleuse

Bericht door Voleuse »

vode schreef:Ik ben gek op roleplay. En ik weet dat het zo ongelooflijk fout is maar het rollenspel van papa die 's nachts in de kamer van z'n dochter sluipt en dan... eh ja de rest is wel duidelijk denk ik zo. :mrgreen: Ik vind de hele gedachte van vaders en dochters samen niet cool, maar de roleplay als mijn vriend en ik het doen is onweerstaanbaar geil, vooral als hij goed in z'n rol zit. :mrgreen:
:mrgreen: Ja, dat ken ik ook!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gesloten