(Hoe) vertel je je omgeving over BDSM? En wat is de reactie?

Gesloten
leonietje

Re: (Hoe) vertel je je omgeving over BDSM? En wat is de reac

Bericht door leonietje »

Ik ben ook even heeeel vrolijk. Een vriendin van mij die al ken vanaf de brugklas weet al van mijn bdsm gevoelens af sinds ik er real mee bezig ben.
Ze heeft het altijd geaccepteerd en nooit moeilijk over gedaan.
In mijn prille begin tijd (3 jr geleden) eigenlijk weinig met haar over bdsm gesproken omdat ik dat toen nog niet zo goed durfde.
Toen zijn we elkaar een tijdje uit het oog verloren en sinds een paar maanden hebben we weer heel erg goed contact.
Ook bdsm komt nu weer om het hoekje kijken in onze gesprekken en ze vraagt me echt het hemd van mijn lijf.
Het voelt nog wel een beetje raar om er met haar over te praten omdat ze vanilla vriendinnetje is.
Maar ik vind het wel echt zo onwijs leuk dat ze het wil snappen en me ook gewoon echt alles durft te vragen (waardoor ik dus meer durf te vertellen).

Gewoon heel fijn als je eerlijk kan zijn over wie je bent en wat je in het weekend hebt gedaan. :static:
ericadventure

Bericht door ericadventure »

Ik merk dat mijn omgeving aan het veranderen is. In mijn vriendenkring komen steeds meer sm'ers op mijn pad. Het is niet dat ik open sta voor anderen maar ik vind het gewoon prettiger en fijner dat ik mijzelf kan zijn zonder mij te moeten "verstoppen" omdatgene wat ik doe. Dus mijn blikveld laat minder anderen mensen toe. Dat is wel een grote verandering die gaande is in mijn leven. IK voel mij daar prima bij :P
katzen

Bericht door katzen »

mijn ouders zijn ook into bdsm, dus het is niet echt een taboo bij ons thuis :static:
otje

Bericht door otje »

tja een vriendin kwam er zelf achter, nadat ze me op fetlife had gevonden :roll:
was voor mij ook gelijk een bevestiging dat ik ook gelijk had over haar :p
een andere heb ik het gewoon verteld waarop zij promt reageerde met: dat kan niet, dan ben jij kinkier dan ik!
petra

Bericht door petra »

ik had vandaag mijn moeder aan de telefoon, ik moest ff me hart luchten over iets wat me gisteren was overkomen daar ga ik verder niet op in....

we kwamen op het onderwerp sexleven en ik heb haar toen vertelt dat ik niet tevreden was dat ik iets miste.......
ze vroeg naar het hoe en wat ik me een beetje in bochten wringen...
Voelt niet erg gemakkelijk om met je moeder hierover te praten...
tipje van de sluier opgelicht ........

(best moeilijk dit ff tikken)

ik zei mag van mij best kinky zijn dat mis ik, was ff stil, deed er een schepje boven op (was voor me gevoel al met de billen bloot)
met zweepjes enzo.....
toen vroeg ze wil je man dat dan niet doen, das Nee.....uitgelegt dat ik hier veel met hem over gesproken had en proberen mijn gevoel uit te leggen enz...

maar goed ik probeerde wederom mijn gevoel te vertellen nu naar mijn moeder en we hebben best een ontspannend gesprek gehad der om gelachen samen en ook een traan gelaten....liefst deed ik dit gewoon met mijn eigen hubbie :cry: maar goed das verhaal apart,hij is niet zo, wil hij niet en accepteerd dat.

Was echter ff verbaast, ze zei dan moet je dat zeker gaan doen uitzoeken ondervinden (dat ik het al een keer heb ondervonden durfde ik niet te zeggen nog) en ze zei meid op goed opjezelf doe niet "rare" dingen (lol) was allebei lachen ik grapte er nog achteraan als ik een dag niet lekker kan zitten weet je dat ik niet gevallen ben (lol) :zweepje:

enne eigenlijk voelt het als een opluchting mijn moeder weet het en voelt verdomt goed!!! voelt minder uh stiekem dubbel???
verder weet 1 goede vriendin dit snappen doet ze het niet echt erover praten soms laat ik wat los.....

verder weet niemand dit hou ik zo liever ook nog voor nu wat de toekomst brengt weet niemand

zo pff ff van me afgetikt.....stukje ingekort maar toch.....

peetje :inluv: :static:
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Wat gaaf dat je moeder zo goed reageerde!

Ik durf het mijn ouders nog steeds niet te vertellen. Ga ook weer gezellig "met vrienden" naar de Ardennen. Nee, niet die vrienden die ze kent, maar die andere. Die ik heb leren kennen sinds ik in Amsterdam woon :oops:
Misschien zal ik ze het ooit vertellen, maar ik ben bang dat ik vooral mijn moeder er pijn mee zou doen omdat ze het niet begrijpt. En dát is iets wat ik echt niet wil...
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
dbj

Bericht door dbj »

Bitemarks^ )t( schreef:Ik durf het mijn ouders nog steeds niet te vertellen.
Hierzo dezelfde dilemma. Vooral het acceptatieprobleem zal zich laten zien :cry:
Moet er natuurlijk wel ff erbij zeggen dat mijn ouders inmiddels de 80 naderen :icon_biggrin: En dat speelt natuurlijk een belangrijke rol.
Ook bij mij in huis zijn er weinig zichtbare aanwijzingen voor deze kant van mij.
Niet alleen vanwege familie, maar ook anderen -niet BDSM'ers- die soms hier op bezoek komen.
kitten

Bericht door kitten »

Voor mij was het een enorme verbetering sinds ze "die vrienden" ook hebben leren kennen op een informeel feestje hier thuis. Kan ik echt aanraden, dat ook zij zien dat "die vrienden" eigenlijk best normale mensen zijn. :)
petra

Bericht door petra »

Bitemarks^ )t( schreef: Ik durf het mijn ouders nog steeds niet te vertellen. Misschien zal ik ze het ooit vertellen, maar ik ben bang dat ik vooral mijn moeder er pijn mee zou doen omdat ze het niet begrijpt. En dát is iets wat ik echt niet wil...
niet vertellen..... je moeder pijn doen is niet erg leuk
ik ben ook erg blij met mijn moeder best openmindend
very heppy mee mijn vader komt dit niet te weten overleeft hij niet ben ik bang voor! erg conservatief

xxx peetje :smiley_panic:
evarosa

Bericht door evarosa »

Alleen de mensen die ik via de bdsm kanalen ken weten ervan en mijn oudste broer, niet dat ik expliciet het over sex had maar eerder dat ik met bdsm bezig was, hij reageerde er goed op :) maar hij is dan ook de meest open minded persoon van al mijn broers en zussen.
Voor de verdere rest wil ik de rest niet 'lastig' vallen met mijn privé dingen, ze hebben er niets aan het te weten en zouden enkel zwaar geshockeerd reageren.

Nu moet ik zeggen dat ik wel al heb opgebiecht dat ik een polyrelatie heb, daar reageerde men redelijk neutraal op. Ze zien het als een experimentele fase. Zoiets als een joint proberen ofzo.
engel

Bericht door engel »

Familie weet het al een jaar of 25 en die doen net alsof ze van niks weten, mijn kinderen weten wel wat maar niet alles. Vriendenkring weet het wel, zij laten mij mijzelf zijn net zoals ik hen zichzelf laat zijn.

Maar ik haal wel even mijn boekenkast leeg als er volgende week hier in huis gefilmd wordt, ik vind het niet nodig dat heel Nederland weet wat ik uitspook, sommige dingen vind ik niet nodig juist ivm de kinderen. (boeken gaan netjes in 2 dozen naar zolder, zal ik Bloedgang en Het handboek voor heksen laten staan of ook weghalen?)
kitten

Bericht door kitten »

dat ligt aan de boodschap die je uit wil stralen. Wil je serieus genomen worden over een totaal ongerelateerd onderwerp, dan zou ik elke potentiële aanleiding tot niet-relevante discussie uit beeld halen.
avelon

Bericht door avelon »

Mijn moeder is inmiddels ook op de hoogte. Eigenlijk heel spontaan gebeurd en het was er ook uit voordat ik er eigenlijk erg in had.. we stonden zoals gewoonlijk koffie te drinken in de keuken.. (op een of andere manier onze gesprekken vinden altijd staand tegen het aanrechtblad plaats)

En kregen het over de relaties die ik had gehad en waarom deze op de klippen waren gelopen. Dat het voor mij allemaal heel erg duidelijk was geworden na het lezen van een blog (ja vraag me niet meer waar ik het heb gelezen heb het ook nooit meer terug kunnen vinden) En voor mij viel alles op de plek. Dus mams lief vraagt heel fijn door ja wat mis je dan owja shit geen rekening mee gehouden mam vraagt altijd door..

nou ja billen bloot dan maar nou mam ik mis dominantie iemand die mij terug fluit, iemand die de touwtjes in handen neemt, het kwam er allemaal in een keer uit. vrij emotioneel en het enige wat mams kon doen was lachen. en kreeg de opmerking joh ben je er nu pas achter. Heb het van jou altijd al geweten dat is er ook een. :shock: een heel fijn gesprek gehad na de tijd heel veel gelachen en gehuild.

Mijn vader is er achter gekomen doordat ik er koffie ging drinken en hij heel fijn in tik op mijn billen gaf die net de avond er voor behoorlijk blauw waren geworden. en mijn grmblpff er toch iets harder uitkwam dan de bedoeling was..
hij heeft tegen mij alleen maar zijn wenkbrauw opgetrokken. En mij mams navraag gedaan.
Voor mij is het een hele opluchting geweest dat ze het weten. mijn zusje die weet het niet. Die is niet zo openminded in dat soort dingen dus die hoef ik daar ook niet mee lastig te vallen en dat is ook prima zo.
Hoef in iedergeval niet ten alle tijden mijn blauwe plekken te verbergen. scheelt af en toe heel erg veel nadenken :$ en stress..
tijgermeisje

Bericht door tijgermeisje »

ma vond het juist gaaf dat ik uit mijn schulp kwam toen ze erachter kwam dat ik een slaafje had, pa kijkt alleen raar naar mijn muur met zwepen als hij in mijn kamer is , en hij zegt er verder niets over...mijn zussen vinden het ook raar, en m'n broers doen er verder niet moeilijk over..
tijgermeisje

Bericht door tijgermeisje »

stiekem wel jah :P
Gesloten