Dat ken ik dus wel, dat je iets op gaat zoeken of na gaat vragen.
Ik heb vaak zo'n lijst bekeken, maar weinig noodzaak gehad er ééntje in te vullen. Tot ik nu zo'n anderhalf jaar geleden al een tijd met iemand chatte en wij gewoon over vanalles spraken, hij ineens zei...joh vul zo'n sublijst eens in.
Ik heb hem eerst gevraagd waarom, want ohjee, wij zouden toch niet samen spelen?? En was hij nu ook iemand die vanalles wilde weten zonder er wat mee te doen?
Hij hielp mij op weg door zelf eerst die lijst van WS in te vullen. Dat hielp mij over de schroom heen van wéér de enige zijn die haar hebben en houwe deelde. Daarna hebben we er over gepraat...zo van "goh, jij hebt dat en dat, wat denk je daar leuk aan te vinden? Zulke dingen.
Daarna bleef dat ding op mijn computer en vroeg er wel eens een potientiele Dom naar in de fase van: "hallo, wat een leuke advertentie. Zend mij je sublijstdan weet ik of ik met je wil spelen." Waar ik dan vanalles behalve de sublijst naar mailde
Dit voorjaar heb ik lijst opnieuw ingevuld, om er serieus over in geprek te geraken. Het lekkerste is inderdaad als de ander ook zegt wat hij wel of niet wat vindt, wat mij betreft.
Pas eind van de zomer toen ik al een paar keer gespeeld had, heb ik 'm stuk eerlijker ingevuld. In eerste instantie dacht ik, als ik dáarbij een "ja, ik ben nieuwsgierig" invul....Dat kan altijd nog wel, ik begin pas!
Dus na die eerste keren durfde ik wat meer.
Trouwens...hoe vaak ik niet las of te horen kreeg dat je als beginner vooral nee's hebt staan, omdat er zoveel is wat je niet kent of wat je niets lijkt. Ik eh...

wilde best veel. Dus een nee invullen her en der, leek me wel sociaal gewenst

Voor je het weet krijg je te horen dat je té gretig bent.
Ik heb zo mijn bedenkingen bij het nut ervan. Maar dat kan natuurlijk aan mijn tegenspeler liggen. Weet even het geval niet meer, waarna ik piepte : nee, ik vind dit niet leuk, dit is echt een nee, heb ik die lijst voor niks ingevuld?! "oh sorry, dat wist ik even niet meer" Of zoeist volgde. Dus ik mopperde meteen dat ik wel gek leek, mijn leven geven (jaja, ik overdrijf graag) al mijn vertrouwen schenken en dan aan een Dom die niet eens wéét waar er een NEE staat! En dat terwijl er dus maar een paar op mijn lijst staan!
Dat scheelt, dat ik wel het geluk heb dat ik dat kan zeggen. Nouja, soms dan niet en dat merk ik dan snel genoeg, maar dan heb ik het lekker toch al gezegd!!