rugzak gezocht

kitten

Re: rugzak gezocht

Bericht door kitten »

rubyvita schreef:
Wever schreef:kitten schreef:
eh.. eh... wat neem je eigenlijk zoal mee als handbagage...?
Naast alle vanzelfsprekendheden zoals paspoort, geld, tickets en vluchtschema, zou je ook nog warme sokken, lippenbalsem ( droge lucht in vliegtuig) , mp3 speler en iets te lezen in je handbagage kunnen doen? Tis een lange, lange,lange vlucht naar NZ! Waar stap je over trouwens?
Hong Kong, daar doen we een dagje (hey, ik kom ook es buiten Europa, ik wil het ZIEN!! :icon_biggrin: :icon_biggrin:

Slofsokken dus. Er is zeker geen stopcontact aan boord...? Zou ik nog es aan lezen toekomen! :clown:

*pakt in*
"Male chastity, a guide for keyholders"
"The Ethical Slut"
"When someone you love is kinky"
... :biggrin:
pluis schreef:Ohja, en schoenen die makkelijk aan en uit kunnen.
Hm, ik ga mijn bergschoenen vast aandoen, die zitten fijn en nemen anders teveel plek in in mijn koffer. Dan maar wat vaker strikken. :)
pluis schreef:Bij de beveiliging scheelt het ook als je geen sieraden, riem of andere metalen dingetjes draagt. (vergeet ik elke keer en dan wordt ik weer uit de rij geplukt, zucht)
En gefouilleerd...? :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :bloos:
pluis schreef:Evt oordopjes/ maskertje (voor als je wilt slapen).
Krijg je die er niet meer bij?
pluis schreef:Verder weet ik niet hoe NSZ werkt met visa, enzo, maar soms moet je je vantevoren 'aanmelden' als je het land bezoekt. Even checken op de site van het ministerie van buitenlandse zaken?
Dat is zus d'r afdeling. :biggrin: Die heeft er ervaring mee, ook.

En tnx voor de verdere goeie tips! (airco, kopietjes en nog wat...)
rubyvita

Bericht door rubyvita »

Hong Kong is hilarisch, schreeuwend, en hysterisch grappig!
Leuk zeg..(me is jaloers!)
nijntje

Bericht door nijntje »

faery schreef:En iets van zuurtjes/kauwgum tegen de druk op/in je oren (en voor het lekker ;))
Let wel op dat NZ volgens mij net als Australie geen etenswaren accepteert. En dus ook je zuurtjes kauwgom daaronder vallen. Als je dat netjes invult moet je het geloof ik gewoon inleveren bij de douane, maar als je het niet meld en je hebt wel kauwgom of rolletje mentos gaan ze hele lastige vragen stellen daar. (kennis van mij heeft dat gehad)
Dreamer74

Bericht door Dreamer74 »

Even een tipje van mijn kant... neem een tas/koffer die voldoet aan de maten voor handbagage, en stop daar in ieder geval je laptop in maar ook spullen waar je de eerste twee dagen mee rond kunt komen, dus schoon ondergoed, toiletspullen en in ieder geval iets van schone kleren..

Het kan altijd gebeuren dat je bagage later aankomt dan jij.. en dan is niets vervelender dan dat je je niet kunt opfrissen... ik heb het zelf een keer meegemaakt, kreeg mijn koffer na 3 dagen terug..

Zeker op vluchten waar een overstap in zit kan het gebeuren...

De reden dat je adapter van je laptop niet in dezelfde koffer mag zitten is heel simpel.. de bedrading samen met de printplaat van je laptop kan in de scanner nog weleens de vorm van een explosief hebben... en geloof me.. dat wil je niet meemaken.. :mrgreen:

verder is vliegen leuk !!!!
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Tegen de druk in je oren bij het landen doe ik vaak daarvoor bestemde oorpluggen in. Moet ze wel de hele reis inhouden, maar geen last van drukverschillen op de trommelvliezen.

Als ik door veiligheidspoortjes moet, doe ik alles uit en af waar metaal in kan zitten. Zelfs mijn schoenen, omdat die poortjes ook reageren op de metalen ringetjes waar de veters doorheen gaan.

Heeft je zus zelf geen pc, waarmee je naar welpjes kunt webcammen? Je gaat toch op vakantie?
Of kan je ws echt niet missen? :confused:
pluis

Bericht door pluis »

Heu, de makkelijkste manier om je oren te 'klaren' is om het trucje te gebruiken dat duikers ook toepassen..

Door in te ademen (niet te diep) je neus dicht te knijpen en dan te doen of je je neus wilt snuiten kun je het drukverschil in je oren neutraliseren. Werkt vooral goed bij het landen (waar ik het meeste last van heb).
JJV

Bericht door JJV »

Afbeelding

.. ze lezen daar ècht mee.. ik zweer't je
~\v/~
oeps2

Bericht door oeps2 »

kitten schreef:
oeps2 schreef:als niemand reageert kit kan je altijd bij de scapino's een eastpack kopen voor 10 euro..
Gezien hun laptoprugzakken tussen de 60 en 90 euro liggen, verwacht ik dat deze niet echt stevig genoeg gaat zijn om mijn laptop tijdens een 3,5 week durende (vlieg)reis te beschermen...
kids dragen er 15 kilo aan boeken in (al meer dan een jaar maar je moet dan ook echt het merk eastpack kopen )
dus stevig zal ut zeker zijn kit!

en natuurlijk als het laptoprugzak heet kunnen ze er 500 procent bovenop gooien
en ik zou dat nooit doen want dan zien dieven meteen dat je een laptop op je rug hebt ....
pluis

Bericht door pluis »

T verschil tussen een gewone rugzak en een laptoprugzak is een hele hoop versteviging en vulling. Niet om t gewicht van die laptop, maar om t ding tegen klappen en schokken te beschermem..
oeps2

Bericht door oeps2 »

nou dan kan je er voor 70 euro verpakkingsmateriaal omheen kopen ;)

of gewoon voor een 9 euro een laptophoesje
hier de link

http://www.laptopshop.nl/keuzehulp/1153 ... r=a&option" onclick="window.open(this.href);return false;[1]=8516
moet je even klikken op sleeve bij laptop
kitten

Bericht door kitten »

vooralsnog lijk ik geholpen, tnx voor het meedenken iedereen! :static:
AndereBart

Bericht door AndereBart »

Dan heb ik nog wat algemene tips/opmerkingen.

- Laptops mogen gewoon mee als handbagage. Bij de scanner/poortjes moet je dan wel de laptop uit je tas halen en apart door de scanner laten gaan.
- Wees erop voorbereid dat ze kunnen vragen om je laptop aan te zetten, dus zorg ervoor dat de accu opgeladen is.
- Bergschoenen zul je bij de security-check vrijwel zeker uit moeten trekken, om op sokken door het poortje te moeten lopen.

- In NZ zijn ze erg bang voor het importeren van vreemde zaden. Hierbij wordt ook gekeken naar bergschoenen met zand/modder er onder. Om jezelf een stuk ergernis te besparen, kun je het beste thuis je schoenen alvast goed schoonmaken.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ook nog wat andere tips:
- verloopstekker om je eigen stekkers van pc, opladers in een NZ stopcontact te kunnen steken.
- voor op de terugreis: neem in je handbagage ook een dikke trui/jas mee. Die je in het vliegtuig na de landing kunt aantrekken. Overgang van 23 graden (nu in Sidney) naar -5 in Nederland is erg groot.
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Laptops mogen gewoon mee als handbagage. Bij de scanner/poortjes moet je dan wel de laptop uit je tas halen en apart door de scanner laten gaan.
Had ik al gemeld, maar is blijkbaar niet gelezen?
AndereBart

Bericht door AndereBart »

linne schreef:
Laptops mogen gewoon mee als handbagage. Bij de scanner/poortjes moet je dan wel de laptop uit je tas halen en apart door de scanner laten gaan.
Had ik al gemeld, maar is blijkbaar niet gelezen?
Wel gelezen, maar er waren zo veel mensen met verwarrende berichten, dat het in mijn ogen geen kwaad kom om het nogmaals te melden.
Gesloten